Thursday, February 10, 2011

Rahsia Tarikh Lahir

Entri kali ni pasal rahsia tarikh lahir,i'm sure u guys selalu dengar pasal rahsia tarikh lahir ni kan by Dato' Dr.Fadzilah Kamsah,seminar potensi diri tentang tarikh lahir by Dr.Azizan n etc.Kenapa kita perlu tahu tarikh lahir kita n apa kelebihan dia?ha,banyak tau,before this i pun pernah tau n buat sendiri gak kira-kira my tarikh lahir,also ade gak i sampai bayar kat membe suh dia buat n terangkan taaapi tak seperfect yang i dapat ilmu ni hasil daripada Seminar yg i cakap kat entri ini .

Melalui seminar tu,i memang benar-benar lebih memahami diri i dengan lebih baik after penceramah,Ustaz Naza tu terang dengan so details.Even ustaz cakap memang takdir n nasib kita telah ditulis di Lauhul Mahfuz taapi kita still boleh ubah dengan DOA dan IKHTIAR,i was like ooooooo panjang2 while smiling.Bukan lah nak percaya seratus peratus kat kiraan tarikh lahir ni cuma kan kita percaya setiap sesuatu yang berlaku tu pasti ada sebabnya,kenapa Allah jadikan orang itu bertarikh ini dan orang ini bertarikh itu,kenapa semua orang tak sama je tarikhnya kan.

I dont know how to explain d jalan kira to u guys,tapi for example myself kan,my DOB is 23 December 1985*pecah rahsia lagi umur aku,ye2 i tau i da tue,mengaku siap2*,then after dibuat kira-kira my no is 4.Menigkut perkiraan dan perhitungannya,orang yang no ini sifatnya adalah seperti berikut:-

1.Merancang dan mendapatkan ilmu.
(Yang ni betul,i memang suke merancang n mendapatkan ilmu,tak kisahla dari buku ke seminar ke pape ke,asalkan ada ilmu di situ i suke attend untuk mendapatkannya,memang best ilmu ni,hadis Nabi cakap,if kita nakkan dunia,haruslah dengan ilmu,nakkan akhirat pun dengan ilmu,if nakkan kedua2nya pun dengan ilmu,Alhamdulillah sukee).

2. Kemahuan Tinggi.
(Ha,yang ni memang tak dinafikanla,i kalo nak sesuatu tuh memang nakk je,tu yg -ve nya la,but in a +ve way ok lah kan sebab apa yang i nak i kejar sendiri until i dapat =D).

3. Bijak.
(Ini ustaz tu cakap bukan i ;p).

4. Mudah Putus Asa.
(He said dat i ni kena selalu dimotivasi).

5. Sukar simpan wang.
(Yupp..memang betul3x,taapi kan bleh ubah,sekarang i dah change my habit).

6. Sangka buruk.
(Dulu2,now tak lagi,Alhamdulillah).

7. Rajin.
(Bolehla,haha).

8. Keras Kepala.
(Erk,mebi taapi bole ubah kan*nak gak baking diri sendiri,i tau2*).

9. Setia.
(Haish..ni yg paling tak suke ni,i tak pandai la nak curang,ajarr plsss).

10. Kedekut.
(Macam salah je,haku rasa haku la orang yg paling tak kisah*telah masuk bakul n angkat sendiri*).

11. LOGIK
(HAAAAA,siap huruf besar lagi tuhh,sbnrnya nak cakap yg sikap iteww mmg sgt BETUL yah,dulu i was wondering kenapa kalo benda2 yang logik je bleh masuk dalam kepala hotak haku ni,rupa2nya seperti yg telah diterangkan ustaz,orang no.4 ni memang hanya akan terima benda n pendapat yang logik je,kalo bukan logik minda dia akan block,then i pun sekali lagi oooooooooooo panjang2,patutla!.

Di sini i nak recommend satu buku mengenai Rahsia Tarikh Lahir,jeng..jeng..jeng:-
Anda boleh menjenguk2nya di toko-toko buku seperti di MPH ye *promote cam aku yang jual*,eh baaanyak tau kepentingan bila kita tau sifat2 diri kita melalui tarikh lahir,so dat kita dapat mengenali diri kita dengan lebih baik n dapat mengetahui potensi diri kita dengan lebih hebat lagi,manala tau kita sebenarnya memang banyak bakat terpendam dalam diri.

Oklah,sampai di sini dahulu bebelan i,if u eager to know ur no kindly leave a comment here or pm my fb or just email me,missfarhana@gmail.com .I akan cube sedaya upaya untuk reply.

Sekian,terima kasih.*ayat cam nak buat surat rasmi* =D

2 comments:

annazanariah said...

wahh... bestnye dah join.. btw, next entri cite sikit siapa ustaz naza tu.. kurang kenal la.. (tak kenal sbnrnya).. heheh.. btw nice entri..

My Thoughts... said...

hehehe..kalo citer pun zana tak kenal la..i admire him soo much,muke so sweet n bersih giler even da ade anak deret2,haha,sejukk je hati tgk muka dia,he